Dzieci i Młodzieży

Koszaliński Uniwersytet

Harmonogram zajęć

Zajęcia w ramach projektu odbywać będą się w soboty zgodnie z poniższym harmonogramem zajęć. W związku z trwającym jeszcze etapem rekrutacji daty i terminy kolejnych zajęć zostaną uzupełnione w najbliższym możliwym okresie. Wszystkie zajęcia odbywać się będą w Koszalinie przy ulicy Śniadeckich 2.

 

Temat Data Godziny zajęć Sala
Grupa 1 Grupa 2 Grupa 3 Grupa 4
1. i 2. Wszystko zaczyna się od kartki papieru - warsztaty. 18.03.2017 11:30-12:15 13:30-14:15 208-4G
3. Inżynier, stwórca rzeczy, czyli jak zaprojektować i sprawdzić konstrukcje. Część 1. - warsztaty 01.04.2017 10:00-11:30 12:00-13:30 208-4G
4. Inżynier, stwórca rzeczy, czyli jak zaprojektować i sprawdzić konstrukcje. Część 2. - warsztaty 08.04.2017 10:00-11:30 12:00-13:30 208-4G
5. Inżynier, stwórca rzeczy, czyli jak zaprojektować i sprawdzić konstrukcje. Część 3. - warsztaty 22.04.2017 10:00-11:30 12:00-13:30 208-4G

6. Drukarki 3D czyli przeniesienie cyfrowego modelu do świata rzeczywistego. - laboratorium (1h)

i

7. Frezowania i obróbka CNC - młotek i dłuto inżyniera. - laboratorium (1h)

 13.05.2017      12:00-13:30  10:00-11:30 106-4H
 20.05.2017 10:00-11:30   12:00-13:30      106-4H
8. Zrób to sam, czyli pora chwycić instrukcje i śrubokręt. - warsztaty  27.05.2017 10:00-11:30   12:00-13:30  208-4G
9.Pierwszy lot - czyli sprawdzamy czy i gdzie poleci nasz dron - wykład plenerowy.  03.06.2017  10:30-12:00  12:30-14:00     208-4G
 10.06.2017     10:00-11:30  12:00-13:30  208-4G
10. Wykład zaproszonego gościa.  17.06.2017 11:00-12:30  101B

 

Opis zajęć

Zajęcia 1 i 2. Wszystko zaczyna się od kartki papieru :

W ramach spotkania odbędą się warsztaty połączone z wykładem (45 minut). Uczestnicy będą musieli dokonać wstępnych obliczeń konstrukcyjnych zespołu napędowego, niezbędnego do uniesienia zadanego ciężaru ładunku. Pracując w 4 osobowych grupach na podstawie dostarczonych przez prowadzącego danych opracują niezależne rozwiązania przedstawionego problemu, które po porównaniu pozwolą ustalić wstępne założenia niezbędne w dalszym etapie realizacji projektu.

Zajęcia 3, 4 i 5. Inżynier, stwórca rzeczy, czyli jak zaprojektować i sprawdzić konstrukcje.

W czasie trzech spotkań warsztatowych (każde po 90 minut) w trakcie których obrana zostanie koncepcja budowy BSP na podstawie obliczeń dokonanych na spotkaniu 2. Uczniowie pod okiem prowadzącego przygotowywać będą w grupach projekty poszczególnych elementów konstrukcji ramy, przygotowując ich szkice, a następnie modelując je w oprogramowaniu CAD (Autodesk Inventor, SolidWorks). Na zakończenie serii zajęć dotyczących projektowania przeprowadzona zostanie symulacja wytrzymałościowa konstrukcji złożonej z zaprojektowanych elementów, która pozwoli na weryfikację projektu przed stworzeniem prototypu.

6. Drukarki 3D czyli przeniesienie cyfrowego modelu do świata rzeczywistego. oraz 7. Frezowania i obróbka CNC - młotek i dłuto inżyniera.

Spotkanie 5 i 6 będą miały formę laboratoriów ( 45 minut, 20 osobowe grupy) i dotyczyć będą druku 3D, obróbki mechanicznej oraz ich roli w procesie budowy prototypu.  Uczestnicy pod czujnym okiem prowadzącego przygotują swoje projekty CAD na potrzeby druku 3D (na spotkaniu 6) i obróbki CNC (spotkanie 7). W obu przypadkach sami też obsłużą wykorzystywane urządzenia. W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom w obu przypadkach użyty zostanie personalny fabrykator Zmorph 2 z odpowiednimi głowicami roboczymi.

8. Zrób to sam, czyli pora chwycić instrukcje i śrubokręt.

Spotkanie nr 7 będzie miało formę warsztatów (90 minut). Na podstawie instrukcji prowadzącego uczniowie w grupach przeprowadzą wstępny montaż poszczególnych elementów wspólnie zaprojektowanej konstrukcji oraz gotowych komponentów elektronicznych i mechatronicznych. W trakcie zajęć omówione zostaną zagadnienia teoretyczne związane z niniejszymi komponentami oraz zasady dotyczące środków ostrożności związanych z użytkowaniem BSP zgodnych z obowiązującymi normami prawnymi. Uczniowie dowiedzą się m.in. gdzie można latać Dronem, poznają listę miejsc zakazanych oraz zasady użytkowania w miejscach publicznych.

9.Pierwszy lot - czyli sprawdzamy czy i gdzie poleci nasz dron

Spotkanie nr 9 będzie miało formę wykładu plenerowego (czas trwania 90 minut z podziałem na mniejsze grupy), na terenach zielonych Politechniki Koszalińskiej przy ul. Śniadeckich. W trakcie zajęć omówione zostaną kwestie programowania kontrolera lotu, regulacji jego ustawień oraz wykonany zostanie pierwszy lot zbudowanego w ramach projektu BSP. W trakcie lotu przedstawione zostaną także najczęstsze błędy popełniane przez operatorów BSP i sytuacje awaryjne oraz sposoby postępowania w przypadku ich wystąpienia. Poruszone zostaną również najważniejsze zagadnienia przepisów prawnych dotyczących obowiązujących w Polsce modeli latających. Wykład zakończy się rozdaniem ulotek informacyjnych „Lataj z głową”.

10. Wykład zaproszonego gościa.

Serię spotkań zakończymy wykładem. Zostanie on poprowadzony przez Sebastiana Nowickiego, instruktora lotnictwa bezzałogowego z uprawnieniami zawodowymi do lotów w zasięgu wzroku VLOS oraz poza zasięg wzroku BVLOS.

Sebastian jest pilot doświadczalnym TOR, państwowym egzaminatorem i specjalistą od ujęć technicznych. Testerem dla firm Panasonic, GoPro, DJI, RCConcept i Slidekamera. Jako jeden z pierwszych w Polsce (2008 r.) rozpoczął komercyjne wykorzystywanie śmigłowca zdalnie sterowanego do wykonywania ujęć z powietrza.  Pracując w Op1 Helicam Team brał udział produkcji filmów, seriali, programów telewizyjnych, reklam i teledysków dla TVP, TVN, Polsat, BBC, CBS, AXN, ARD, SKY Travel, Discovery Channel, National Geographic, Disney Channel i MTV HD Europe. Za swoją największą produkcję uważa „The Amazing Race” dla CBS, producent Jerry Bruckheimer.

Obecnie pracuje w aiRPAS Group jako instruktor oraz konstruktor Bezzałogowych Statków Powietrznych